Telefonica vs Vodafone - avagy a nagyok

Már volt pár alkalom mikor e 2 remek nagyvállalatról tettünk említést. Nos a mostani túlkapásaik története igazán beleillenek szerintem az otthoni viszonyokba is.

Van egyszer a nemzeti telefontársaság, aki a vezetékes vonalak döntő többségét birtokoja, és igaz kénytelen hatósági rendelkezések miatt kiadni más vállakozások számára is pl a telefonvonalakat, amin más szolgáltatónak is jogában áll ADSL szolgáltatást üzemeltetnie, ám erősen érezhető az előfizető számára a megkülönböztetett bánásmód - persze negatív értelemben.

Az ember ebből tanul, így hónapnyi várakozás után már magához a “nagyhoz” fordul a lételem internetért. Ugye itt is vártunk egy laza hónapocskát, de hát a “manana” országában ez nem is kérdéses. :)

No a mostani történés, ott veszi kezdetét mikor is február elején megrendeltük a netet, és ingyen kiépítés, szerelés volt meghirdetve, valamint az első hónap havidíj-mentesen. Természetesen, pár napja a helyi bankkártáymon tapasztalt likviditási gondjaim következtében indultam neki a nyomozásnak, hogy lehetséges hogy már nincs pénz a kártyámon. Az egész úgy történhetet meg, hogy Telefonica kedves mégis kiszámlázta a telepítési díjat, és az első hónapot is, ezzel egy kisebb vagyontól szabadított meg, de mindezt bármiféle értesítő, számlalevél, vagy akár írásos szerződés nélkül…

Mint azt megtudtuk ez itt egy bevett szokás, hogy mindenféle módon megprobálkoznak a túlszámlázással, és csak ha ügyfélszolgálatnál reklamálásba nem kezdesz oldhatod meg a helyzetet. Több napja telefonálgatunk, most úgy fest, hogy már részlegesen elismerték a dolgot, így a túlfizetés közel felét már hajlandóak lennének visszautalni, de ezzel még nincs vége, mert a telefonica, és a telefonicaonline külön marketing osztállyal rendelkezik, külön akciókat hirdetnek, amiről a másik nem is tud, így a belső információ-áramlás korlátozottsága miatt az ügyfél koptathatja ujjait és száját.

Szép lassan meg fog ez oldódni, nem izgulunk rajta….ez van, kész…ám de. Vodafone bácsi is szerette volna a havi kontómat levonni a számlámról, de az előbb említett óriás mohósága miatt, nem sikerült kiegyenlíteni követelését, így 24 órán belül korlátozta a sim-kártyám, ami nem lenne gond, mert egy telefonon, bankkártyával történő fizetést követő 2 órában vissza is állítják a dolgokat a maguk rendjébe, ám úgy fest, minden külföldit, akárhány hónapja, akármennyit fizet, potenciális tolvajként kezelnek, mert a telefonomat olyan mértékben letiltották, hogy helyreállítást követően sem sikerült használni. Legalább a vodafone kirendeltségen segítőkészek voltak, és szó nélkül bevették szervizelésre, sőt még cserekészüléket is adtak.

Szóval fényes napot zártunk tegnap. Az egészből csak a hozzáállás értem meg nehezen, hogy egyből központilag úgy kell letiltani a telefont, mintha ellopták volna? Hmmm, merőben érdekes szolgáltató-ügyfél kapcsolat :D

Tags: ,

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.